سیاسی

السودانی: گفت‌وگوها با بایدن و دولتمردان امریکا صریح و شفاف بود

نخست وزیر عراق با اشاره به حرکت به سمت روابط دوجانبه با کشورهای عضو ائتلاف، مذاکراتش با مقام امریکا را صریح و شفاف خواند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در چارچوب دیدارها و فعالیت‌های خود طی سفر به امریکا با تعدادی از سفرای سابق این کشور در عراق تاکید کرد که پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق به معنای کنار گذاشتن روابط نیست، بلکه به معنای حرکت به سمت هماهنگی های دوجانبه با تمامی کشورهای عضو ائتلاف خواهد بود.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، السودانی در دیدار با سفرای سابق امریکا در عراق، از تلاش‌های آنان در سمت‌های دیپلماتیک خویش در مرحله مهم تاریخ عراق از تغییراتی که در سال 2003 همراه با آغاز روند سیاسی و ساخت عراق جدید صورت گرفت، قدردانی کرد.

السودانی ادامه داد که عراق امروز شاهد پختگی سیاسی و ثباتی همراه با نهضت سازندگی و اقتصادی است و افزود که سفرش به امریکا در زمانی حساس انجام شده اما جدیت دولت در شراکت و همکاری و روابط پایدار را نشان می‌دهد.

نخست وزیر عراق مذاکراتش با رئیس جمهور امریکا و دیگر سران این کشور را «صریح و شفاف» و برآمده از احتمام متقابل به موفقیت در پیشبرد روابط دوجانبه به‌خصوص در بخش اقتصادی و خدماتی که به جوانان می شود و بهبود خدمات دانست.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا