سیاسی

امیرعبداللهیان: عملیات رژیم صهیونیستی هیچ خسارت مالی و جانی نداشت

وزیر خارجه ایران در نشستی با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، به بیان دیدگاه‌های کشورش در خصوص مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت.

میدل ایست نیوز: حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، با تشریح عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل، تاکید کرد: با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از این مواضع، به سفارت ایران در دمشق حمله صورت گرفته بود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، وزیر خارجه این کشور تصریح کرد: ایران توانست به اهداف خود در چارچوب پاسخ حداقلی برسد. ما توانستیم اراده قاطع خود را نشان دهیم و پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهیم که از آنجا علیه سفارت ما حمله صورت گرفته بود و پیام خود را به رژیم صهیونیستی برسانیم.

امیر عبداللهیان خاطر نشان کرد: در صورتی که این رژیم مجدداً دست به ماجراجویی بزند و اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود و این پیام به روشنی به امریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است.

وزیر خارجه ایران همچنین در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی این کشور در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند.

امیر عبداللهیان افزود: باید ریشه بحران کنونی مورد توجه قرار گیرد که ناشی از جنگ افروزی، نسل‌کشی و جنایات جنگی و ترکیب رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری است و اگر جنگ علیه غزه متوقف شود، آرامش به کل منطقه باز می‌گردد و همه از جمله ایران از این آرامش سود خواهند برد.

وزیر خارجه ایران با تاکید بر اهمیت امنیت در منطقه تصریح کرد رژیم صهیونیستی با حمایت امریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی‌دفاع فلسطینی در غزه است.

گفتنی است پس از سخنان امیرعبداللهیان، سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسأله فلسطین و همچنین پاسخ مشروع ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداختند.

منبع
بیانیه وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا