اقتصادی

وزارت منابع آبی:
ذخایر آب سدهای عراق در سطح خوبی قرار دارد

وزارت منابع آبی عراق به سطح بسیار خوب ذخایر آب در سدهای موصل، دربندیخان و دوکان اشاره کرد و گفت که با رهاسازی آب رودخانه‌های ایران، سطح شوری آب «شط العرب» کاهش یافت.

میدل ایست نیوز: وزارت منابع آبی عراق امروز جمعه (26 آوریل) ضمن اعلام آنکه میانگین ذخیره‌سازی سد موصل به سطح بسیار خوبی رسیده است، از کاهش شوری آب «شط العرب» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، علی راضی مدیرکل اداره کل سد‌ها و ذخایر وزارت منابع آبی عراق گفت که میانگین ذخیره‌سازی سد موصل به سطح بسیار خوبی رسیده به طوری که در سال 2019 که سال فراوانی آب بوده است، به آن سطح دست نیافته بوده‌ایم.

راضی افزود که سطح ذخیره‌سازی دو سد دوکان و دربندیخان به همان سطح در سال 2019 رسیده است.

وی ادامه داد که عراق در حال حاضر دارای ذخایر آبی خوبی است که این امر در فصل کشاورزی پیش رو و برنامه تابستانی، تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

این مسئول عراقی گفت که ذخایر آبی به دست آمده باید به روش خوبی بهره برداری شود که این امر از طریق تلاش برای بهبود راندمان آبیاری به واسطه 5 مورد و اقدامات شامل استفاده از فناوری‌های نوین، پوشش کانال‌های آبیاری، استفاده از لوله‌های بسته برای انتقال آب، احداث سد در راستای برداشت و ذخیره آب و بهره‌برداری از آب‌های زیر زمینی می‌شود.

راضی درباره شوری آب «شط العرب» تصریح کرد که رهاسازی آب رودخانه‌های ایران، موجب افزایش ذخایر آب دو سد دربندیخان و سد دیالی شده و میزان شوری آب «شط العرب» را بسیار کاهش داده است.

پیش از این وزارت منابع آبی عراق اعلام کرده بود که در صدد ارسال یک هیئت فنی به ایران برای گفت‌وگو درباره آب‌های مشترک است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا