سرخط خبرها

جان باختن 5 شبه نظامی نزدیک به ایران در حملات هوایی در البوکمال

دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد که مواضع نیروهای ایرانی و شبه نظامیان متحد آنها در حومه شهر البوکمال هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

میدل ایست نیوز: سازمان غیردولتی «دیده بان حقوق بشر سوریه» از کشته شدن پنج شبه نظامی هوادار ایران در جریان حملات هوایی شنبه شب در شرق این کشور خبر داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود آورده است که در جریان این حملات «مواضع نیروهای ایرانی و شبه نظامیان متحد آنها» در حومه شهر البوکمال واقع در منطقه مرزی این کشور با عراق هدف قرار گرفته است.

در این گزارش به نقل از «عبدالرحمن رامی»، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، تصریح شده است که پنج شبه نظامی غیر سوری در پی این حملات هوایی جان خود را از دست داده اند. در گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه به ملیت شبه نظامیان کشته شدن در جریان حملات هوایی شنبه شب اشاره‌ای نشده است.

این حمله به مواضعی در استان دیرالزور صورت گرفته که بخشی از نیروهای درگیر در مناقشه سوریه در آن حضور دارند. خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده است که نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای ایرانی و شبه نظامیان خارجی از جمله رزمجویان عراقی در استان دیرالزور فعال هستند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه ۱۰ رزمجوی عراقی وابسته به گروه شبه نظامیان هوادار ایران ماه سپتامبر گذشته در حملات هوایی مشابه به بخش البوکمال که منشا آن مشخص نشد، کشته شده بودند.

گفتنی است که در استان دیرالزور اتحادی از شبه نظامیان کرد و عرب موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه فعال هستند که توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی تحت هدایت واشنگتن برای مقابله با گروه‌های جهادی پشتیبانی می‌شوند.

اسرائیل که مخالف حضور نظامی ایران در سوریه است بارها مواضع شبه نظامیان وابسته به ایران در مناطق مختلف این کشور از جمله مناطقی در حومه دمشق را هدف حملات هوایی قرار داده که آخرین مورد از این حملات به اواخر ماه گذشته میلادی باز می‌‌گردد.

هفته گذشته «نفتالی بنت»، وزیر دفاع اسرائیل، در دیدار با مقامات بلندپایه دستگاه های امنیتی اسرائیل تأکید کرد که طرح اسرائیل برای این منظور افزایش بی وقفه حملات هوایی به مراکز حضور نیروهای وابسته به ایران در سوریه است.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا