سیاسی

معاون نخست وزیر پیشین عراق: درخواست برای خروج نظامیان امریکایی گستاخی است

«صالح المطلک»، رئیس جبهه گفت‌وگوی ملی عراق بر این باور است که مساله خروج نظامیان امریکایی از کشور در چارچوب زد و بندهای سیاسی قابل تفسیر است و این مساله حقیقت ندارد.

میدل ایست نیوز: «صالح المطلک»، رئیس جبهه گفت‌وگوی ملی عراق بر این باور است که مساله خروج نظامیان امریکایی از کشور در چارچوب زد و بندهای سیاسی قابل تفسیر است و این مساله حقیقت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، المطلک در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: «درست نیست با گستاخی و وقاحت خطاب به امریکایی‌ها بگویید “بیرون بروید” پس چرا برای مبارزه به گروه تروریستی داعش، خواهان حضور آنها در عراق شدید؟»

وی گفت: «برخی خواهان اخراج نظامیان امریکایی هستند اما در مقابل کاری به گروه‌های شبه نظامی ندارند. این گروه‌ها هر روز دست به کشتار و سرقت می زنند. آنها پالایشگاه شهر بیجی را نابود کردند و قطعه زمینی نیست که آنها بدان دست اندازی نکرده باشند.»

المطلک با مطرح ساختن این پرسش که «آیا ما خواهان جایگزینی آنها با نیروهای امریکایی هستیم؟ تاکید کرد: «نه، امریکایی‌ها دشمن متمدنی هستند. علیرغم اینکه آنها کشور ما را اشغال کردند اما می توان با امریکایی‌ها به شکل متمدنانه گفت‌وگو کرد.»

وی در ادامه افزود: «آنها (گروه‌های شبه نظامی) وحشی هستند، تنها چیزی که به دنبال آن هستند، به دست آوردن پول است، نمی توان با آنها گفت‌وگو کرد و یا دولت را به دست آنها سپرد.»

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق پیشتر اعلام کرده بود که پیش نویس طرح دریافتی با هدف مشخص ساختن ماموریت نظامیان خارجی و زمان بندی خروج آنها به پارلمان ارائه شده و در آن هیچ اشاره ای به اخراج نظامیان خارجی از کشور نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا