سیاسی

مذاکره هیئت امریکایی با ترکیه بر سر خروج نظامیان امریکایی از سوریه

هیئت امریکایی که به ترکیه سفر کرده با مقامات این کشور به منظور هماهنگی برای خروج نظامیان امریکایی و جزئیات منطقه امن که قرار است عملیاتی شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

میدل ایست نیوز: هیئت امریکایی که به ترکیه سفر کرده با مقامات این کشور به منظور هماهنگی برای خروج نظامیان امریکایی و جزئیات منطقه امن که قرار است عملیاتی شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روزنامه العربی الجدید، منابع دیپلماتیک آگاه در ترکیه اعلام کردند که هیئت امریکایی برای دومین روز متوالی به رایزنی های خود در آنکارا ادامه می دهد. این دیدار در چارچوب دومین نشست کمیته مشترک برای هماهنگی درخصوص خروج نظامیان امریکایی از سوریه برگزار می شود. نشست نخست در تاریخ 6ام فوریه در ایالات متحده امریکا برگزار شد.

از مهم ترین محورهای مورد بحث طرفین، گفت‌وگو بر سر جزئیات منطقه امن است که در شمال شرق سوریه ایجاد خواهد شد. همچنین در این دیدار درمورد نحوه بازپس‌گیری اسلحه های داده شده امریکا به نیروهای کُرد مسلح در سوریه رایزنی شد.

در همین رابطه، آنکارا خواهان نابود ساختن پایگاه‌های نیروهای کُرد در شمال شرق سوریه و یا تسلیم آن به ارتش ترکیه است.

طرف ترکیه‌ای در دیدار با هیئت امریکایی تاکید کرد که درصورت خروج نظامیان امریکایی بدون حصول توافق مشترک که دغدغه های امنیتی ترکیه را رفع کند، آنکارا حق دفاع از کشور را برای خود محفوظ می داند.

از زمان تصمیم دولت امریکا برای خروج نظامیان این کشور از سوریه، ترکیه نسبت به تبعات خلا ناشی از آن هشدار می دهد.

برنامه ترکیه در شمال شرق سوریه این است که گروه های شبه نظامی کُرد به عمق حداقل 30 تا 40 کیلومتر از نوار مرزی به سمت جنوب دور شوند و تدابیر نظامی لازم برای تضمین عدم بازگشت نیروهای کُرد به این منطقه اتخاذ شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا