سرخط خبرها

بارزانی در دیدار با چاووش اوغلو: مناسبات اربیل آنکارا مهم و راهبردی است

«نیچروان بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه مناسبات دو طرف را مهم و راهبردی توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: «نیچروان بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تشکر ملت و دولت اقلیم از حمایت و پشتیبانی ترکیه از این منطقه را در برهه‌های دشوار، ابراز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، وی همچنین از آمادگی دولت اقلیم کردستان به منظور ارائه تسهیلات برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران ترکیه خبر داد و مناسبات دو طرف را مهم و راهبردی خواند.

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه که از دیروز در عراق به سر می برد، پس از سفر به بغداد و بصره و دیدار با مقامات عراقی راهی اربیل شد و در اقلیم از سوی نیچروان بارزانی مورد استقبال قرار گرفت.

طرفین دیداری مشترک درخصوص تحکیم و توسعه مناسبات اقلیم کردستان، عراق و ترکیه، ارتقای سطح مبادلات تجاری، همکاری برای افتتاح گذرگاه‌های مرزی بیشتر، هماهنگی در امر مبارزه با تروریسم، وضعیت کرکوک و مناطق مشمول ماده 140 قانون اساسی عراق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چاووش اوغلو در دیدار با بارزانی تاکید کرد که کشور متبوعش همانطور که در مراحل دشوار پشت به اقلیم کردستان نکرد اکنون نیز علاقه‌مند به تقویت مناسبات با عراق و اقلیم کردستان است و شرکت‌های ترکیه‌ای این امکان و توان را دارند که در عملیات ساخت و بازسازی عراق به ویژه مناطق آسیب دیده از جنگ داعش مشارکت داشته باشند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه همچنین در دیداری جداگانه با «مسرور بارزانی»، مشاور امنیت اقلیم کردستان درخصوص تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و مناسبات آنکارا و اربیل به گفت‌وگو پرداخت و برای وی در پست جدید خود در نخست وزیری اقلیم آرزوی موفقیت کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا