اقتصادیسرخط خبرها

پیشنهاد عراق به شرکت های نفتی درباره کاهش قیمت های نفت

عراق پیشنهاد کرده که هزینه‌های توسعه میدان‌های نفتی 30 درصد کاهش یابد بدون آنکه این کاهش باعث کاهش تولید نفت شود.

میدل ایست نیوز: چند مقام عراقی و منابعی در صنایع نفتی خبر دادند که عراق پیشنهادهایی برای جلوگیری از کاهش قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی مطرح کرده که ازجمله شامل کاهش 30 درصدی هزینه‌های توسعه میدان‌های نفتی می‌شود.

در حالی که قیمت نفت در بازارهای جهانی در روز جمعه (27 مارس) به 26 دلار رسيد، مقامات عراقی خبر دادند که این کاهش شدید قیمت‌ها وزارت نفت عراق را به تجدیدنظر در نحوه پرداخت تعهدات خود به شرکت‌های خارجی فعال در عرصه نفت عراق در 6 ماهه نخست امسال واداشته است.

یک مقام بلندپایه در شرکت نفت بصره تأکید کرد که عراق پیشنهاد کرده که هزینه‌های توسعه میدان‌های نفتی 30 درصد کاهش یابد بدون آنکه این کاهش باعث کاهش تولید نفت شود.

عراق دومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک است و روزانه 4.6 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

یک منبع در یک شرکت نفتی خارجی فعال در بصره نیز این خبر را تأیید کرد و گفت که این شرکت هنوز در این باره تصمیم نهایی را نگرفته است.

«عاصم جهاد»، سخنگوی وزارت نفت عراق، نیز تأکید کرد که مذاکرات با شرکت‌های نفتی در این باره ادامه دارد. وي افزود که با توجه به اینکه هیچ کس نمی‌تواند تأثیر شیوع ویروس کرونا بر قیمت‌های نفت را پیش‌بینی کند بهتر است که تصمیم‌گیری نهایی در این باره به زمان مناسب موکول شود.

همزمان یک مقام آگاه در شرکت امریکایی «اکسان موبیل» که سرمایه‌گذار اصلی میدان نفتی قرنه 1 در جنوب عراق است خبر داد که این شرکت دستور کاهش فوری هزینه‌های تولید در عراق را صادر کرده است.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا