خبر اولسیاسی

عضو «جبهة الانقاذ و التنمیة»: در مذاکرات استراتژیک امریکا و عراق به موضوع خروج نیروهای امریکایی پرداخته نمی شود

عضو جبهة الانقاذ و التنمیة ضمن اعلام اینکه در مذاکرات استراتژیک امریکا و عراق به بحث خروج نیروهای امریکایی از عراق پرداخته نمی شود، گفت که 3 پرونده سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد مذاکره قرار می گیرد و هیچ ترسی از این مذاکره وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: «احمد المساری»، از سران «جبهة الانقاذ و التنمیة» (جبهه نجات و توسعه) اعلام کرد در مذاکرات استراتژیک امریکا و عراق به بحث خروج نیروهای امریکایی از عراق پرداخته نمی شود.

المساری در گفت وگویی با الفرات نیوز گفت: «عراق در این شرایط بسیار سخت که پشت سر می گذارد باید آماده مذاکره با امریکا باشد و این مذاکره به نتیجه برسد اما موضوعات مورد مذاکره باید به نفع منافع عراق باشد.»

وی افزود: «هیچ ترسی از این مذاکره وجود ندارد و اگر مذاکرات خوبی باشد شاید به نفع منافع عراق باشد، باید اعتراف کنیم که بحث خروج نیروهای امریکایی از عراق در این مذاکرات مطرح نیست و 3 پرونده سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد مذاکره قرار می گیرد.»

المسماری ادامه داد: «امریکا نقش بزرگی در این پرونده ها دارد چرا که عملیات سیاسی در عراق را مشخص می کند و شریک اساسی عراق در پرونده امنیتی برای مقابله با گروه های تروریستی و داعش است، در پرونده اقتصادی نیز عراق دچار بحران است و تنها کسی که می تواند به عنوان قویترین کشور جهان به عراق کمک کند امریکاست.»

عضو جبهة الانقاذ و التنمیة به لزوم حضور همه مؤلفه های عراقی در این مذاکرات با توجه به محور بندی هایی که وجود دارد اشاره کرد و گفت همه مؤلفه ها به شرط در نظر گرفتن منافع عراق باید در این مذاکرات حضور داشته باشند.

وی در خصوص مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای امریکایی از عراق گفت که این مصوبه یکجانبه است و اکنون به نفع عراق نیست که نیروهای امریکایی از عراق خارج شوند و دیگران باید به نظر ما احترام بگذارند.

المساری اظهار داشت هنوز خطر داعش و گروه تروریستی القاعده در برخی مناطق در عراق وجود دارد و عراق آماده خروج نیروهای امریکایی نیست علاوه بر اینکه درخواست رسمی نیز از جانب دولت عراق به امریکا برای خروج از عراق وجود ندارد.

وی ضمن تکذیب توافق محرمانه مؤلفه سنی در عراق با امریکا و اعلام اینکه نیروهای بین المللی و امریکا به درخواست دولت فدرال در عراق هستند، جنگ امریکا با ایران است نه با عراق، ما از فرماندهان الحشد الشعبی خواستیم عراق را وارد جنگی که هیچ سودی به نفعش ندارد وارد نکنند.

المساری گفت هیأت مذاکره کننده عراقی باید از موضع قدرت و به عنوان کشوری که حافظ منافع خود هست شروط خود را با امریکا در میان بگذارد و بیان کرد بعید است این مذاکره نتایج منفی در بر داشته باشد و عراق می تواند از همه موسسه های مالی که توسط امریکا اداره می شوند کمک بگیرد.

وی در پایان گفت که تظاهرات در مرکز و جنوب عراق در اعتراض به سیاسیونی شکل گرفت که رای به خروج امریکا از عراق دادند زیرا مردم از آنها ناراضی هستند و این به این معناست که اساسا رای به خروج نیروهای امریکایی از عراق درست نبوده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا