اقتصادیسرخط خبرها

دیدار نخست وزیر عراق با مقامات شرکت ژاپنی پس از امضای قرارداد مهم نفتی

نخست وزیر عراق، با هیئتی از نمایندگان پروژه ژاپنی FCC که اخیرا قرارداد تبدیل پسماند صنایع نفتی به تولیدات باارزش اقتصادی را امضا کرده دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با هیئتی از نمایندگان پروژه ژاپنی FCC که اخیرا قرارداد تبدیل پسماند صنایع نفتی به تولیدات باارزش اقتصادی را امضا کرده دیدار کرد.

به گزارش کانال تلگرام رسمی دفتر نخست وزیر عراق، او امضای این قرارداد با عراق را آغاز شراکت طولانی‌مدت با توکیو و الگوی همکاری ثمربخش اقتصادی در تقویت بخش نفت عراق دانست.

امروز در مراسمی با حضور وزرای نفت و برنامه‌ریزی عراق و شرکت ژاپنی JGC این قرارداد درباره پالایشگاه نفتی جنوب امضا شد.

هدف از این قرارداد افزایش تولید شرکت پالایشگاه‌های نفت جنوب عراق و تبدیل پسماندهای پالایشگاه به به گازوئیل دارای اکتان بالا و نفت گاز و روغن موتور با استانداردهای بالای جهانی است.

در این پروژه همچنین برای اولین بار واحد شکست کاتالیزوری راه اندازی می‌شود که این فناوری برای اولین بار وارد عراق می شود و می‌تواند نفت سیاه را که 40-50 درصد نفت خام را تشکیل می‌دهد به تولیدات سبک دارای ارزش اقتصادی بالا تبدیل کند.

این پروژه آغاز 55 هزار بشکه در روز را دربر می‌گیرد و شامل تولید هزار تُن گاز مایع در روز و 4200 متر مکعب بنزن در روز و تولید 1200 مترمکعب نفت گاز در روز می‌شود ضمن اینکه سوخت نیروگاه‌های برق را نیز تأمین می‌کند.

او پروژه براساس استانداردهای روز اروپا (یورو 5) عمل می‌کند و موجب ایجاد هزاران فرصت شغلی می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا