سرخط خبرهاسیاسی

اتحادیه میهنی کردستان: با برانگیختن احساسات قومیتی مشکل مالی اقلیم حل نمی شود

رئیس شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق در واکنش به اظهارات مقامات اقلیم کردستان، تأکید کرد که برانگیختن احساسات قومیتی مشکل مالی اقلیم را حل نمی‌کند.

میدل ایست نیوز: در پی واکنش اعتراضی سران اقلیم کردستان و رئیس حزب دموکرات به تصویب لایحه استقراض دولت عراق، حزب اتحادیه میهنی کردستان خواستار حفظ آرامش و بازنگری ریشه‌ای در مشکلات شد.

«لاهور شیخ جنگی»، رئیس شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق، با انتشار توئیتی در واکنش به اظهارات مقامات اقلیم کردستان، تأکید کرد که برانگیختن احساسات قومیتی مشکل مالی اقلیم را حل نمی‌کند.

او گفت که «نباید گذاشت اشتباهات گذشته در حق ملتمان تکرار شود و آینده آنان را با خطر مواجه کند» و افزود که وضعیت معیشتی هر خانواری در کردستان مهم است و باید از آن حفاظت کرد.

شیخ جنگی افزود که نباید به دنبال احساسات و عواطف وارد راه غلط شویم و تأکید کرد که سران کردستان نیازمند آرامش و بازنگری ریشه‌ای برای نجات آن چیزی هستند که بتوان نجاتش داد.

وی گفت که باید کردستان ارائه کننده راه حل باشد نه بحران.

پیش تر «آلاء طالبانی» دیگر نماینده شاخص حزب اتحادیه میهنی، نیز تأکید کرده بود که تصویب این قانون نه نتیجه توطئه شیعیان و اهل سنت علیه کردها که نتیجه عدم شفافیت مالی حکومت ایالتی اقلیم کردستان است.

بامداد روز گذشته، مجلس عراق لایحه استقراض دولت برای جبران کسری بودجه را تصویب کرد.

این مصوبه با اعتراض شدید مقامات کرد مواجه شده و «مسعود بارزانی» آن را خنجری بر پهلوی کردستان خواند.

قرار است امروز سران اقلیم کردستان و نمایندگان کردها در مجلس طی جلسه‌ای دربرابر این مصوبه موضعی متحد و رسمی بگیرند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا