خبر اولسیاسی

نایف الحجرف: کشورهای عضو شورای همکاری از ثبات عراق و جنگ با تروریسم حمایت می کنند

دبیرکل شورای همکاری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه عراق بر حمایت کشورهای عضو شورای همکاری از ثبات عراق و جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری تاکید کرد که مذاکرات دوجانبه امروز متمرکز بر پرونده مبارزه با تروریسم و افراط گرایی بوده است.

وی افزود که طی این نشست درباره اتصال برق عراق به کشورهای عضو شورای همکاری نیز رایزنی شده است و مساله سرمایه گذاری کشورهای عضو شورای همکاری در عراق در آینده و آماده سازی شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق از دیگر مسائلی بود که بررسی شد.

دو طرف همچنین درباره همکاری و هماهنگی در ایجاد روابط خوب با کشورهای منطقه رایزنی کردند.

از طرفی دیگر دبیرکل شورای همکاری ضمن تاکید بر اهتمام شورای همکاری بر تقویت و تحکیم روابط با عراق، اشاره کرد که کشورهای عضو شورای همکاری از ثبات عراق و جنگ با تروریسم حمایت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه شورای همکاری بر روابط قوی بین عراق و کشورهای عضو شورای همکاری تاکید دارد، تصریح کرد که ثبات عراق برای کشورهای عضو شورای همکاری مهم است و گفت که به زودی دیداری بین سرمایه گذاران و تاجران عراقی و خلیجی صورت خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید بر حمایت شورای همکاری از امنیت و حاکمیت عراق، اشاره کرد که ثبات عراق بازتاب های مثبتی برای امنیت منطقه خواهد داشت و گفت که دولت عراق توانایی گسترش قانون در کشور را دارد.

الحجرف صبح امروز در سفری رسمی وارد عراق شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا