خبر اولسیاسی

بیانیه سفارت امریکا درباره جزئیات گفت وگوی تلفنی جو بایدن و مصطفی الکاظمی

سفارت امریکا در بغداد با صدور بیانیه ای به تشریح جزئیات مکالمه تلفنی رئیس جمهوری امریکا با نخست وزیری عراق پرداخت.

میدل ایست نیوز: سفارت امریکا در بغداد امروز چهارشنبه بیانیه ای در خصوص گفت وگوی تلفنی «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق منتشر کرد.

در بیانیه سفارت امریکا در بغداد آمده است: «رئیس جمهوری امریکا در تماسی تلفنی با نخست وزیری عراق صحبت و ضمن تحسین عملکرد مصطفی الکاظمی در عراق تاکید کرد امریکا از حاکمیت و استقلال عراق حمایت می کند.»

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: «دو طرف حملات راکتی اخیر علیه نیروهای عراقی و نیروهای ائتلاف بین المللی را بررسی کرده و بر سر لزوم مجازات عاملان این حملات به صورت کامل توافق کردند.»

بیانیه سفارت امریکا در بغداد همچنین اشاره کرد که دو طرف به اهمیت پیشبرد گفت وگوی راهبردی بین دو کشور و گسترش همکاری های دوجانبه در مسائل اساسی دیگر اشاره کردند.

طبق بیانیه صادره از سوی سفارت امریکا، رئیس جمهوری این کشور موافقت کرد طی روزها و هفته های آتی ارتباط مستمر و مستحکمی با نخست وزیری عراق داشته باشد.

پیش از این بایدن و الکاظمی درباره روابط دوجانبه و بررسی اوضاع عراق و منطقه علاوه بر برخی مسائل منطقه و بین المللی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

نخست وزیری عراق و رئیس جمهوری امریکا همچنین درباره تقویت همکاری مشترک بین بغداد و واشنگتن و راه های گسترش آن در زمینه های مختلف و در رأس آن همکاری اقتصادی و امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند.

از سرگیری گفت وگوهای راهبردی بین دو کشور به گونه ای که بهبود روابط شود و بر اساس منافع مشترک و در راستای تقویت حاکمیت ملی عراق باشد، از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

بیانیه دفتر نخست وزیری عراق در پایان اشاره کرده که دو طرف بر اهمیت حفاظت از هیئت های دیپلماتیک در عراق و نپذیرفتن تلاش ها برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در عراق و منطقه تاکید کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا