سرخط خبرهاسیاسی

فؤاد حسین: عراق کانونی برای گفت وگوها و تماس های سازنده خواهد بود

فؤاد حسین کنفرانس بغداد را موجب حمایت از عراق و ایجاد شراکت‌های اقتصادی با کشورهای منطقه و تبدیل فضاهای نزاع به فضای گفت‌وگو دانست.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، تأکید کرد که عراق به مرکزی برای تماس ها و همکاری های سازنده تبدیل خواهد شد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین در ادامه سفر خود به مسکو در محل اقامتش با لئونید سلوتسکی، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس روسیه، دیدار و روابط دوجانبه و تحولات سیاسی و امنیتی و تلاش‌های دولت عراق برای تحقق ثبات و امنیت را بررسی کرد.

او گفت که عراق کشوری با ثروت‌های بسیار است که در شرایط سختی به سر می‌برد و نیاز به کمک‌های دوستان خود از راه سرمایه‌گذاری و تبادل تجارب دارد.

فؤاد حسین تأکید کرد که عراق خواستار برقراری روابط با کشورهای گوناگون بر پایه منافع و خطرات مشترک است.

او همچنین با اشاره به کنفرانس منطقه‌ای بغداد تأکید کرد که این کنفرانس برای تقویت نقش عراق و حمایت از آن و ایجاد شراکت‌های اقتصادی با کشورهای منطقه و تبدیل فضاهای نزاع و تنش به فضای گفت‌وگو و همکاری اهمیت بسیاری دارد.

وزیر خارجه عراق افزود که سیاست خارجی عراق مبتنی بر سیاست متوازن منطقه‌ای است و تأکید کرد که عراق با تأمین زمینه و ابزارهای گفت‌وگو به کانون تماس ها و همکاری‌های سازنده تبدیل خواهد شد.

سفر «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، به مسکو از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

سلوتسکی نیز در این دیدار تأکید کرد که ایده برگزاری کنفرانس بغداد و کنار هم نشاندن کشورهای همسایه از موفقیت‌های چشمگیر دیپلماسی عراق است و نتایج سازنده آن را بر اوضاع عراق و کل منطقه خواهیم دید.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا