سرخط خبرهاسیاسی

حزب دموکرات کردستان: دولت آتی همانند گذشته توافقی نخواهد بود/منتظر تایید نهایی نتایج انتخابات برای مذاکرات فشرده هستیم

حزب دموکرات کردستان اسامی فراکسیون‌های سیاسی که دولت آتی عراق را تشکیل خواهند داد، اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان اسامی فراکسیون‌های سیاسی که دولت آتی عراق را تشکیل خواهند داد، اعلام کرد.

«ماجد شنکالی»، عضو ارشد حزب دموکرات کردستان در گفت‌وگو با شفق نیوز تصریح کرد: همه فراکسیون‌های سیاسی منتظر اعلام نتایج نهایی و تایید نتایج انتخابات از سوی دادگاه عالی فدرال هستند تا بر اساس مذاکرات فشرده برای تشکیل دولت آتی را آغاز کنند.

شنکالی افزود: دولت آتی همانند گذشته توافقی نخواهد بود بلکه در قالب اکثریت سیاسی با مشارکت بسیاری از فراکسیون‌ها تشکیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت آتی در اوایل سال آتی با مشارکت حزب دموکرات کردستان، اتحادیه میهنی، ائتلاف تقدم، جریان صدر و بخشی از هیات هماهنگی گروه‌های شیعی تشکیل شود و احتمال دارد فراکسیون‌های سیاسی دیگر نیز در مرحله آتی به گروه‌های تشکیل دهنده دولت ملحق شوند.

از سوی دیگر، «محمد البیاتی»، از رهبران ائتلاف الفتح به شفق نیوز گفت: در داخل هیات هماهنگی اجماع نظری برای مخالفت با نخست‌وزیری دوباره الکاظمی وجود دارد و حرف و حدیث‌ها درباره دور دوم نخست‌وزیری وی در سایه مخالفت سیاسی پررنگ محال است.

البیاتی افزود: هیات هماهنگی تاکنون هیچ فردی را به نخست وزیری معرفی نکرده و این مساله به بعد از تایید نتایج انتخابات توسط دادگاه فدرال موکول شده است.

وی در پایان گفت: نوری المالکی رئیس دولت قانون شخصیتی شایسته‌ برای نخست‌وزیری است اما این موضوع در گرو توافق میان همه فراکسیون‌های سیاسی ونه فقط شیعی است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا