اقتصادی

بانک مرکزی عراق یک هزار میلیارد دینار برای پروژه های انرژی پایدار اختصاص داد

همزمان با افزایش درآمدهای نفتی عراق، این کشور از اختصاص اموال تازه‌ای برای حمایت از پروژه‌های انرژی پایدار خبر داد.

میدل ایست نیوز: همزمان با افزایش درآمدهای نفتی عراق، این کشور از اختصاص اموال تازه‌ای برای حمایت از پروژه‌های انرژی پایدار خبر داد.

به گزارش «العرب» در این راستا، «احسان شمران الیاسری» معاون رئیس بانک مرکزی عراق از موافقت این بانک با اختصاص یک هزار میلیارد دینار (685 میلیون دلار) برای توسعه انرژی پایدار خبر داد.

او در نشستی درباره اقتصاد سبز در عراق گفت که بانک مرکزی عراق با همکاری وزارت محیط زیست این کشور در پی سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصاد سبز و انرژی پایدار است.

الیاسری افزود که ایجاد نیروگاه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی موجب بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش خطرات اقلیمی می‌شود و خبر داد که کمیته‌ای خاص برای انرژی‌های تجدیدپذیر در عراق در حال تشکیل شدن است.

عراق در حال حاضر حدود 20 هزار مگاوات برق تولید می‌کند که فاصله بسیاری با نیاز 35 هزار مگاواتی‌اش دارد.

پیش از این «سهی النجار»، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری عراق، از قراردادهای عراق با شرکت‌های بزرگ جهانی از جمله توتال برای تولید 7.5 هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی خبر داد و گفت که بانک مرکزی اموال لازم برای این پروژه‌ها را تأمین کرده است.

النجار تأکید کرد که این سازمان آماده حمایت از همه پروژه‌های سبز در کشور است و افزود که عراق عرصه‌ای مستعد و مناسب برای سرمایه‌گذاری در این عرصه خواهد بود.

عراق با شرکت توتال قراردادی برای ساخت نیروگاه یک هزار مگاواتی تولید برق از انرژی خورشیدی امضا کرده است.

همچنین قرارداد مشابهی برای ساخت 5 نیروگاه انرژی خورشیدی با ظرفیت 2 هزار مگاوات میان عراق و امارات امضا شده است.

این در حالی است که عراق یکی از کشورهایی است که بیشترین تأثیر را از تغییرات اقلیمی پذیرفته و دچار بیابان‌زایی و هوای غبارآلود در شهرهای بزرگ خود است.

 

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا