سیاسی

مسعود بارزانی هم ابتکار عملی برای حل بحران سیاسی در عراق ارائه می دهد

یک عضو ارشد حزب دموکرات کردستان خبر داد که «مسعود بارزانی» درصدد ارائه ابتکار عمل تازه‌ای برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در عراق است.

میدل ایست نیوز: یک عضو ارشد حزب دموکرات کردستان خبر داد که «مسعود بارزانی» درصدد ارائه ابتکار عمل تازه‌ای برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در عراق است.

به گزارش «ناس نیوز»، «بنکین ریکانی»، از سران حزب دموکرات کردستان، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که بارزانی در نظر داشته که طرح خود را پیش از این مطرح کند اما طرح نخست او که در سفر «نچیروان بارزانی» و «محمد الحلبوسی» به نجف اشرف و دیدار آنان با «مقتدی صدر» مطرح شد شکست خورد.

او گفت که حساسیت‌ها در روابط نیروهای سیاسی شیعی بر کسی پوشیده نیست و ایجاد توافق میان این نیروها کار دشواری است.

ریکانی تأکید کرد که بارزانی در تماس با سران نیروهای سیاسی عراق است تا نظر همه گروه‌ها را جویا شود و بعد طرح خود را علنی کند و افزود که «اگر طرح بارزانی نتیجه ندهد، روشن می‌شود که بن‌بست سیاسی در عراق هیچ راه حلی ندارد و باید سراغ راه‌های دیگر رفت».

وی گفت که یکی از احتمالات مطرح برگزاری انتخابات مجدد است که مشروط به توافق همه احزاب خواهد بود، ولی تأکید کرد که معلوم نیست همه احزاب سیاسی آماده تن دادن به انتخابات دوباره باشند به خصوص که انتخابات با اقبال ضعیف مردم مواجه شد.

از سوی دیگر یک منبع مطلع در ائتلاف السیاده خبر داد که امروز (دوشنبه 9 مه) «جلسه مهمی» با حضور سران ائتلاف «انقاذ وطن» در اربیل برگزار می‌شود که هدف از آن بررسی اوضاع سیاسی عراق و راه‌های برون‌رفت از آن است.

ائتلاف «انقاذ وطن» متشکل از جریان صدر و حزب دموکرات کردستان و ائتلاف السیاده است.

این منبع تأکید کرد که این جلسه با حضور محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق، و خمیس الخنجر، رئیس ائتلاف السیاده، و نماینده مقتدی صدر برگزار خواهد شد.

در حال حاضر چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و مقتدی صدر ابتکار عمل‌هایی برای برون‌رفت از بحران سیاسی عراق مطرح کرده‌اند.

اجرای این ابتکار عمل‌ها تا حد زیادی وابسته به موضع‌گیری نیروهای سیاسی مستقل دانسته شده است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا