خبر اولسیاسی

عضو اتحادیه میهنی: نامزدی برهم صالح برای ریاست جمهوری خط قرمز ماست

یک عضو اتحادیه میهنی کردستان تاکید کرد که این حزب نامزدی برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق را خط قرمز خود می‌داند.

میدل ایست نیوز: رابحه حمد، عضو اتحادیه میهنی کردستان در گفت‌وگو با الفرات نیوز تاکید کرد که اتحادیه میهنی نامزدی برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق را خط قرمز خود می‌داند.

وی با بیان اینکه مانند سال 2018 ممکن است جلسه انتخاب رئیس جمهور با دو نامزد برگزار شود، گفت که مشکل اصلی اکنون ریاست جمهوری نیست، زیرا نیروهای سیاسی شیعی با یکدیگر توافق ندارند و در صورت انتخاب رئیس جمهور هم فردی برای نخست وزیری و تشکیل دولت مطرح نیست.

از سویی حزب دموکرات کردستان امروز از برگزاری نشست احتمالی با اتحادیه میهنی کردستان برای حل اختلافات در خصوص ریاست جمهوری عراق خبر داد.

مهدی الفیلی، سخنگوی حزب دموکرات کردستان در این باره گفت که امیدواریم دیداری بین دو حزب صورت بگیرد و بتوان راه حلی برای اختلاف سیاسی و بحران کنونی پیدا کرد.

از سویی منابع آگاه اعلام کردند که مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکراتیک کردستان ممکن است ارائه طرح خود برای پایان دادن به بحران سیاسی در عراق را که بارها در محافل سیاسی و رسانه‌ای در مورد آن بحث شد را به تاخیر بیاندازد.

به گفته این منابع آگاه دلیل به تاخیر انداختن ارائه طرح بارزانی به این دلیل است که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص احتمال تفاهم بین حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در خصوص ریاست جمهوری مطرح شده است.

گفته می شود بارزانی پس از دیدار مقامات حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی و در صورت موفقیت‌آمیز بودن دیدار، طرح خود را ارائه خواهد کرد ولی چنانچه این نشست به نتیجه‌ای نرسد بارزانی هم طرح خود را ارئه نخواهد کرد و دو حزب دچار گسست سیاسی همیشگی خواهند شد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا