خبر اولسیاسی

صدر خواستار انحلال «گروه‌های مقاومت» و تغییر رئیس سازمان الحشد الشعبی شد

سخنگوی مقتدی صدر در شبکه های اجتماعی در «پیشنهادهایی برای افزایش اقتدار حکومت» خواستار انحلال گروه های «مقاومت» و تغییر رئیس سازمان حشد شد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی مقتدی صدر در شبکه های اجتماعی به بهانه «پیشنهادهایی به فرمانده کل نیروهای مسلح برای افزایش اقتدار حکومت» خواستار انحلال گروه های «مقاومت» و تغییر رئیس سازمان حشد الشعبی شد.

در بیانیه رسمی «صالح محمد العراقی»، سخنگوی مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی آمده که برای حفاظت از اقتدار نهاد حکومت و پایان دادن به حضور «شبه‌نظامیان» در اماکن حساس پیشنهادهایی را با فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مطرح می‌کند.

در این بیانیه پیشنهاد اول تغییر «فالح الفیاض» از ریاست سازمان الحشد الشعبی به علت اینکه وی «شخصیتی حزبی و رئیس یک تشکل سیاسی است و شخصیت قدرتمند و ذهنیت نظامی ندارد و خلاصه شایسته این مقام نیست».

پیشنهاد دوم العراقی به مصطفی الکاظمی صدور دستوری قاطع برای انحلال همه «گروه‌های مسلح مدعی مقاومتی که مردم عراق را می‌کشند» است.

وی در پیشنهاد سوم خود خواستار اخراج همه گروه‌های مسلح و بلکه الحشد الشعبی از منطقه خضراء و واگذاری امنیت آن به نیروهای امنیتی کشور است «چون حضور آنها برای خود فرمانده کل نیروهای مسلح هم خطرناک است چه رسد به دیگر نهادها از جمله دستگاه قضائی».

العراقی همچنین خواستار دور کردن نیروهای حشد از پاسگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی شده چون «کسانی عامدانه با استفاده از آنان برای خشونت و قاچاق و کارهای دیگر موجب تخریب وجهه حشد می‌شوند».

سخنگوی صدر همچنین خواستار حمایت از «مجاهدان در مناطق آزادشده از چنگ داعش» شده و افزوده که به لحاظ نظامی و امنیتی و لجستیک به آنان بی توجهی می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا