اجتماعیخبر اولسیاسی

بحران سوخت در اقلیم کردستان عراق همزمان با سرمای شدید

ساکنان اقلیم کردستان عراق و به خصوص شهر سلیمانیه بحران تازه‌ افزایش شدید قیمت گاز و کمبود سوخت در فصل زمستان را شاهد هستند.

میدل ایست نیوز: ساکنان اقلیم کردستان عراق و به خصوص شهر سلیمانیه بحران تازه‌ افزایش شدید قیمت گاز و کمبود سوخت در فصل زمستان را شاهد هستند.

به گزارش نشریه «الصباح» عراق، به علت افزایش تقاضا در نتیجه سرمای هوا و قطع برق و گرانی نفت سفید، قیمت هر کپسول گاز عراق به 18 هزار تا 21 هزار دینار (حدود 12 تا 15 دلار) رسیده است.

در این راستا، «آوات محمد»، فرماندار سلیمانیه، گفت که این بحران هر سال در فصل زمستان پیش می‌آید و علت آن کمبود گازی است که شرکت «سالس» کردستان از شرکت «دانه گاز» دریافت می‌کند و افزود که تولید گاز اقلیم کم‌تر از میزان تقاضا در این منطقه است.

وی افزود که اقلیم کردستان روزانه 800 تُن گاز مایع نیاز دارد و فقط مصرف سلیمانیه حدود 300 تُن در روز است اما تولید گاز اقلیم 240-260 تُن در روز است.

فرمانده سلیمانیه افزود که استان سلیمانیه منابع گازی بزرگی دارد که در میدان خورمور متمرکز است و این میدان روزانه 1060 تُن گاز مایع تولید می‌کند و تأکید کرد که مردم حق دارند که از ثروت‌های طبیعی خود بهره‌مند باشند.

 

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا