سیاسی

ورود یک فرد با مواد منفجره به کنسولگری ایران در پاریس + فیلم

پلیس فرانسه اعلام کرد مردی با نارنجک یا جلیقه انفجاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شد و سپس از آن بیرون رفت.

میدل ایست نیوز: پلیس پاریس، پایتخت فرانسه، روز جمعه به نقل از  یک شاهد عینی اعلام کرد مردی  که نارنجک دستی یا جلیقه انفجاری به همراه داشت وارد کنسولگری ایران در پاریس شد.

به گزارش «CNN» این مرد  روز جمعه حدود ساعت 11 صبح به وقت محلی وارد ساختمان شد و پس از آن بلافاصله یکی از یگان‌های تخصصی پلیس، در  محل حادثه در منطقه 16 در مرکز پاریس، نزدیک رودخانه «سن» مستقر شد.

این منبع افزود: پلیس پاریس منطقه اطراف کنسولگری ایران در مرکز پاریس را محاصره کرد و بعد از آن منطقه وسیعی که از جاده‌ای که  کنسولگری ایران در آن واقع است گرفته تا خیابان پرزیدنت ویلسون توسط پلیس و آتش نشانان بسته شد.

بعد از انتشار این خبر، سیستم حمل و نقل عمومی در پاریس از بسته شدن سه خط مترو خبر داد.

این منبع افزود:  پلیس سپس اعلام کرد فرد مظنون، ساختمان کنسولگری ایران را ترک کرد و توسط واحد تخصصی پلیس تحت بازجویی قرار گرفت.

در همین حال، سفارت امریکا در پاریس، در پیامی امنیتی در فضای مجازی اعلام کرد: مقامات پاریس از مردم خواسته‌اند با توجه به ادامه عملیات امنیتی، از مجاورت نمایندگی دیپلماتیک ایران در منطقه شانزدهم پاریس دوری کنند. از اتباع امریکایی درخواست می‌شود دستورالعمل‌های مقامات محلی را دنبال نمایند. انتظار می‌رود شهروندان  منابع رسمی فرانسوی را از طریق اینترنت دنبال کنند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا