سرخط خبرهاسیاسی

فرمانده سنتکام: حزب الله عراق تنها گروهی است که می تواند دست به حمله به پایگاه التاجی زده باشد

ژنرال «کنت مکنزی»در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به پایگاه نظامی التاجی تأکید کرد که گروه حزب الله عراق تنها گروهی است که می‌تواند دست زند.

میدل ایست نیوز: ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام»، در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به پایگاه نظامی التاجی تأکید کرد که گروه حزب الله عراق تنها گروهی است که می‌تواند دست زند.

او که در کنگره امریکا حاضر شده بود تأکید کرد که تحقیقات امریکا درباره این حمله ادامه دارد و نمی‌تواند گروه شبه‌نظامی خاصی را در این باره متهم کند اما «آنچه تاکنون برای ما مشخص شده آن است که کتائب حزب الله تنها گروهی است که می‌توان دست به چنین حملاتی بزند».

وی افزود که حملات شب گذشته نشان می‌دهد که حکومت ایران می‌خواهد «اقدامات شرورانه خود و تهدید دریانوردی و مسیرهای انرژی و اقتصاد جهان را ادامه دهد».

ائتلاف بین المللی ضد تروریسم بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حمله راکتی به پایگاه نظامی التاجی 3 تن از نیروهای ائتلاف جان باخته و 12 تن زخمی شده اند.

این بیانیه افزوده که در این حمله 18 راکت کاتیوشا به این پایگاه نظامی اصابت کرده است و تأکید کرد که بررسی ها درباره این حادثه با همکاری نیروهای امنیتی عراق ادامه دارد.

همزمان «مایک پومپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده، با انتشار توئیتی نوشت که وی و «دومینیک راب»، وزیر خارجه بریتانیا، با یکدیگر توافق دارند که با عاملان این حملات باید برخورد شود.

ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح تحقیقات برای شناسایی عاملان حمله به پایگاه نظامی التاجی و برخورد با آنها را آغاز کرده است.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، گفت که تیم های امنیتی و اطلاعاتی تابع وزارت دفاع و وزارت کشور و الحشد الشعبی تحقیقات خود را به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح برای شناسایی عاملان این حمله آغاز کرده اند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا